608 165 517
E - MAIL: info@aktivnisport.cz

Břetislav Brodský
České Budějovice

Viscerální Tuk

Pojem Viscerální tuk je pro většinu laiků velkou neznámou. Pokusíme se vysvětlit co pojem znamená a jak sním naložit.

Viscerální tuk (Active Fat)

Viscerální tuk je tělesný tuk, který je uložen v dutině břišní, a proto je uložen kolem řady důležitých vnitřních orgánů, jako jsou játra, slinivka břišní a střeva.

Viscerální tuk je někdy označován jako "aktivní", protože výzkum ukázal, že tento druh tuku, hraje výraznou úlohu a potenciálně nebezpečně ovlivňuje jak fungují naše hormony.

Uložení vyššího množství viscerálního tuku je spojeno se zvýšeným rizikem mnoha zdravotních problémů, včetně diabetu 2. typu .

Jaké druhy tuků ukládáme?

Je důležité definovat rozdíl mezi viscerálním a podkožním tukem. Podkožní tuk je ten, který se ukládá těsně pod kůži. Je to to ten co můžeme cítit na našich rukou a nohou a v neposlední řadě i pánvi a břiše.

Rostoucí břicho může být výsledkem obou typů tuku. .

To jak vypadáme(jakou máme postavu) je důsledkem rozložení obou druhů tuků(a samozřejmě i svalů) po těle, ale aktivní tuk je ten,  který nás primárně přímo ohrožuje na zdraví.

Visceral Fat

Jak snížit hodnotu Aktivního tuku?

Je to jednoduché – ideálně kombinací zdravé stravy a pravidelého cvičením

Základní doporučení:

  • Pravidelná pohybová aktivita – minimálně 30minut denně alespoň 4x týdně
  • Zdravá a vyvážená strava
  • Pravidelný a kvalitvní noční spánek
  • Snížení hladiny stresu
  • Omezit příjem alkoholu
  • Přestat kouřit

Jak zjistit hodnotu VF?

Pro základní orientaci postačí klasické měření obvodu pasu. Pokud je obvod pasu vyšší než u mužů 102cm a u žen než 108, je úroveň vašeho aktivního tuku zvýšená a možná nastal čas se nad tím zamyslet. 

Další možností je měření na speciálních váhách, které hodnotu VF určí bioimpedanční metodou. Toto Vám nabízíme i v rámci naší Odborné Konzultace. Nebo i opakovaně ve všech programech nabízené spolupráce

Pro měření používáme monitor složení těla, který vyhodnotí množství VF v rozmezí 1-2. Od stupně 8 je na místě zvýšená pozornost a pokud naměříme hodnotu 12, určitě doporučíme se problémem aktivně zabývat, neb tato hodnota už může být příčinou zdravotních komplikací. 

Strava by měla být nejen zdravá ale i chutná :) nebo je to naopak?

Objednávka služeb - aktivnisport.cz