608 165 517
E - MAIL: info@aktivnisport.cz

Břetislav Brodský
České Budějovice

Kompenzační posilování a cvičení

Každého z nás občas něco bolí. Nejčastěji to bývají záda, ať již v hrudní či bederní oblasti, nebo krční páteř. Jedním z hlavních důvodů je vadné držení těla. Je důležité si ale uvědomit jednu zásadní pravdu - to že nás něco bolí, není normální, je třeba s tím začít něco dělat.

Rozpoznat příznaky vadného držení těla není vůbec složité. Už na první pohled, zejména z boku, poznáte onu křivku tolik typickou pro tzv. „horní zkřížený syndrom“. Nadměrné zakulacení zad v hrudní oblasti, ramena s vnitřní rotací a vysunutá dopředu. Dalším znakem je vystrčená hlava, nejčastěji ještě v záklonu, pro kterou je typická vysunutá brada.

Toto držení je způsobeno především životním stylem a nejčastějšími činnostmi, polohami těla, které během dne provádíme. Hodiny strávené u počítače na jedné straně, na druhé nadměrná, často chybně vykonávaná silová aktivita, jsou hlavní příčinou, že horní zkřížený syndrom postihne většinu z nás. Toto jednostranné přetěžování stejných tělesných partií vede ke zkrácení prsních svalů a horní části trapézového svalu a naopak k ochabnutí svalů zádových.

Věřte, že vždy má smysl začít s nápravou. Jak tedy bude vypadat korekce? Docela přirozeně je potřeba dbát na správné držení těla, strečovat prsní svalstvo, přední část ramen a horní trapéz. Ochablé partie zad je potřeba vhodným způsobem posilovat, tedy vyvarovat se při posilování přetěžování fixátorů  lopatek (netlačit lopatky k sobě) a při posilování břicha volit vhodnější způsob než sklapovačky, které zase uzavírají hrudník a kulatí záda. Při posilování je obecně potřeba volit vhodné kompenzační cviky, které budou napravovat, ne prohlubovat daný problém.

Začít je určitě potřeba u správného držení těla. Dále bychom se měli zaměřit na posílení tělesného jádra. Znalý člověk již ví, neznalý ať věří, že uvnitř trupu se nachází jakýsi „válec“ z vnitřních svalů, jejichž zapojení je nutností pro správné vykonávání jakéhokoliv pohybu, tedy i posilování. Nejjednodušším zaktivněním tělesného jádra je právě správné držení těla a také různá dechová cvičení, tedy zapojení bránice při dýchání. Věřte, jde to.

Na správné provedení každého cviku by měl dohlížet zkušený trenér, neboť ani pohledem do zrcadla často neodhalíte drobné nesprávnosti, kterých se vaše tělo bude dopouštět.   

Poznali jste se?

  • Chcete své potíže řešit nebo jim chcete předejít?
    KONTAKTUJTE NÁS.
  • Na prvním tréninku společně zjistíme závažnost Vašich obtíží a nastíníme cestu k jejich odstranění.
  • Naučíme Vás, jak vypadá správné držení těla, jak se správně rozcvičit a jak posilovat.
  • Určitě společně nalezeneme vhodné řešení.

O co jde?

  • Jde o to, uvědomit si vlastní problém a začít ho aktivně řešit
  • Pokud vás něco bolí, určitě to není normální
  • Kouč s Vámi projde tréninkem a naučí Vás cvičit tak, abyste si neubližovali

Nabízíme

  • 01 / Definice problému

    Společně pojmenujeme problém a navrhneme cestu k jeho odstranění

  • 02 / Zefektivníme Vaši snahu

    Absolvujeme s vámi trénink, rozebereme nedostatky a navrhneme úpravy a řešení

  • 03 / Trénink pod kontrolou

    Pomůžeme odcvičit kompletní posilovací nebo i lezecký trénink tak, aby měl co nejmenší negativní dopady na Vaše zdraví.

KONTAKTUJTE nás ještě dnes